Répertoire de la revue Claudel Studies

Navigation


Recherche par mots-clés

 

Auteurs  

Titre/Description  

No  

Année

Pages

Henri CLAUDEL

Message pour Claudel Studies

I, 1

2

Harold A. WATERS

Editorial

I, 1

3

Helmut A. HATZFELD

Explication d’un texte de Paul Claudel : La Cantate à trois voix, “Le Cantique du peuple divisé”

I, 1

5-13

Jean-Pierre CAP

Henri Ghéon critique de Paul Claudel (avec six lettres inédites de Claudel à Ghéon)

I, 1

14-27

Richard BERCHAN

Paul Claudel’s « Ode to the Muses »: Reflections on the Role of a Poem in the Creation on its Author

I, 1

28-35

Lynne L. GELBER

Camille Claudel’s Art and Influence: Mirror for Thought, Inventive for Action

I, 1

36-43

Joan FRIELICH

Le Soulier de satin: Four Levels through Imagery

I, 1

44-55

Biographical Notices

I, 1

56-57

Ruth N. HORRY

John MacCombie, The Prince and the Genie: A Study of Rimbaud’s Influence on Claudel. Amherst: The University of Massachusetts Press, 1972

I, 1

58-59

Calvin CLAUDEL

Harold A. Waters, Paul Claudel, New York: Twayne Publishers, Inc., 1970

I, 1

59-60

Janis L. PALLISTER

« Hommage à Henry Dérieux », Points et Contrepoints, No. 101, Decembre, 1971

I, 1

60-61

Moses M. NAGY

Editorial

II, 1

2

Sherri Monique WERNE

Le Chemin de la croix. A Translation

II, 1

4-15

Gisèle FEAL

La signification de la lèpre dans L’Annonce faite à Marie

II, 1

16-35

Henry E. KALB

Motifs and Figures in Claudel’s First « Ode »

II, 1

36-42

Ann BUGLIANI

The Role of Hearing and the Voice in Claudel’s Works

II, 1

43-49

Georgia Hooks SHURR

Claudel’s Religion: The Critics and Some Conclusions

II, 1

50-63

Edwin Maria LANDAU

Paul Claudel and Germany

II, 1

64-80

Jacques CASSAR

Claudel et l’histoire de Villeneuve-sur-Fère

II, 1

81-94

Moses M. NAGY

Henri de Lubac, Claudel et Péguy (A Review Article)

II, 1

95-102

Biographical Notices

II, 1

103-104

Announcements-Chronicle

II, 1

105-106

Jean-Pierre CAP

Charles Péguy, Alain-Fournier, Correspondance (1900-1914), Paris : Fayard, 1973. (Prés. et notes par Yves Rey-Herme)

II, 1

107-108

Nina HELLERSTEIN

Paul Claudel, Connaissance de l’Est, Paris : Mercure de France, 1973. (Edition critique établie par Gilbert Gadoffre)

II, 1

108-110

Witold LEITGEBER

Jerzy Waldorff, Ciach go smykiem (Cracovie, 1972)

II, 1

110-111

Witold LEITGEBER

Bronislaw Horowicz, Nim przeminie z wiatrem. Wspomnienia (Varsovie, 1974)

II, 1

110-111

Moses M. NAGY

Editorial

III, 1

2-3

Marie-Joséphine WHITAKER

Les vingt partages de Partage de Midi

III, 1

4-22

Ann BUGLIANI

The Theme of Love at First Sight in Claudel’s Theater

III, 1

23-29

Lynne L. GELBER

Claudel on Rodin: Sweet Vengeance to Bitter Memory

III, 1

30-36

Charles P. MARIE

Les Possédés de Transcendance : Maurice Clavel – Pierre-Henri Simon – Paul Claudel

III, 1

37-47

Claudine HUNTING

Quelques aspects de la femme dans l’œuvre poétique de Mallarmé

III, 1

48-63

Louise R. WITHERELL

Claudel’s Theater Rediscovered in France ? (Why Not Here ?)

III, 1

64-68

Moses M. NAGY

Aimé Becker, Claudel et l’interlocuteur invisible (A Review Article)

III, 1

69-79

Announcements-Chronicle

III, 1

80-85

Georgia Hooks SHURR

Pierre Brunel, L’Échange de Paul Claudel, Annales littéraires de l’Université de Besançon 161, Paris : Les Belles Lettres, 1974

III, 1

86-87

Nemese SOOS

Ruth N. Horry, Paul Claudel and Saint-John Perse: Parallels and Contrasts, Chapel Hill: The University of North Carolina Press, 1971

III, 1

87-89

Jacqueline LABRIOLLE (de)

Claudel-Milhaud, Cahier Renaud-Barrault n° 88, Gallimard, 1er trimestre 1975

III, 1

89

Michael GILLESPIE

Anne Paolucci, Pirandello’s Theater: The Recovery of the Modern Stage for Dramatic Art, Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois University Press, 1974

III, 1

90

V.-R. LONDRE

Jacques Lefèbvre, La Lecture du Vers Claudélien, Société Claudel en Belgique, Numéro spécial, n° 20, 1975

III, 1

91