Navigation | |
Recherche par mots-clés |
| ||||||
Année |
Pages |
|||||
Henri CLAUDEL |
Message pour Claudel Studies |
I, 1 |
2 |
|||
Harold A. WATERS |
Editorial |
I, 1 |
3 |
|||
Helmut A. HATZFELD |
Explication d’un texte de Paul Claudel : La Cantate à trois voix, “Le Cantique du peuple divisé” |
I, 1 |
5-13 |
|||
Jean-Pierre CAP |
Henri Ghéon critique de Paul Claudel (avec six lettres inédites de Claudel à Ghéon) |
I, 1 |
14-27 |
|||
Richard BERCHAN |
Paul Claudel’s « Ode to the Muses »: Reflections on the Role of a Poem in the Creation on its Author |
I, 1 |
28-35 |
|||
Lynne L. GELBER |
Camille Claudel’s Art and Influence: Mirror for Thought, Inventive for Action |
I, 1 |
36-43 |
|||
Joan FRIELICH |
Le Soulier de satin: Four Levels through Imagery |
I, 1 |
44-55 |
|||
Biographical Notices |
I, 1 |
56-57 |
||||
Ruth N. HORRY |
John MacCombie, The Prince and the Genie: A Study of Rimbaud’s Influence on Claudel. Amherst: The University of Massachusetts Press, 1972 |
I, 1 |
58-59 |
|||
Calvin CLAUDEL |
Harold A. Waters, Paul Claudel, New York: Twayne Publishers, Inc., 1970 |
I, 1 |
59-60 |
|||
Janis L. PALLISTER |
« Hommage à Henry Dérieux », Points et Contrepoints, No. 101, Decembre, 1971 |
I, 1 |
60-61 |
|||
Moses M. NAGY |
Editorial |
I, 2 |
2-3 |
|||
Jonathan GRIFFIN |
« Introït », La Messe là-bas. A translation |
I, 2 |
4-10 |
|||
Jacqueline LABRIOLLE (de) |
Dix lettres inédites de Claudel à Mabel B. La Farge |
I, 2 |
11-21 |
|||
Harold A. WATERS |
L’Amérique à travers le Journal de Claudel |
I, 2 |
22-35 |
|||
Nina HELLERSTEIN |
The Oriental Legends and Their Role in Claudel’s Connaissance de l’Est |
I, 2 |
36-46 |
|||
Carol Nolan RIGOLOT |
The Symbol of the Circle and the Center in the Works of Paul Claudel |
I, 2 |
47-57 |
|||
Moses M. NAGY |
A Report on “Rencontres Internationales Claudéliennes de Brangues” |
I, 2 |
58-64 |
|||
Biographical Notices |
I, 2 |
65 |
||||
Announcements-Chronicle |
I, 2 |
66-67 |
||||
Fernand VIAL |
Cahiers Paul Claudel 9. Prague |
I, 2 |
68-69 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Pierre Brunel, Claudel et Shakespeare, Paris : Armand Colin, 1971 |
I, 2 |
69-71 |
|||
Paul A. MANKIN |
Marthe Bibesco, Échanges avec Paul Claudel : Correspondance inédite, Paris : Mercure de France, 1972 |
I, 2 |
72-73 |
|||
Lynne L. GELBER |
Ernest Ferlita, The Theater of Pilgrimage, New York: Sheed and Ward, 1971 |
I, 2 |
73-74 |
|||
Moses M. NAGY |
Editorial |
I, 3 |
2-3 |
|||
Michel MOULIGNEAU |
La Voix de Paul Claudel. À Jacques Madaule |
I, 3 |
4-7 |
|||
PLÉÏADE CLAUDÉLIENNE DE SAN FRANCISCO |
Paul Claudel: The Exchange, Act I. A translation |
I, 3 |
8-34 |
|||
Edith COHEN |
Translating L’Échange |
I, 3 |
35-38 |
|||
Urbain BLANCHET |
Georges Duhamel et Paul Claudel : Correspondance relative à l’Académie Française |
I, 3 |
39-62 |
|||
Madeleine LY-THI-NHI |
L’Échange et le mobile de l’échange |
I, 3 |
63-72 |
|||
Ann BUGLIANI |
Two Connected Themes in Claudel’s Works: Eating and Kissing |
I, 3 |
73-79 |
|||
Biographical Notices |
I, 3 |
80-81 |
||||
Announcements-Chronicle |
I, 3 |
82-86 |
||||
Janis L. PALLISTER |
Paul Claudel, La Légende de Prâkriti, Les Ossements, Le Bestiaire spirituel, ed. Andrée Hirschi, Paris : Les Belles Lettres, 1972 |
I, 3 |
87-88 |
|||
Barbara ABRAMSON VANDERPLOEG |
The Function and Evolution of the Comic in Claudel’s Theater, Ph. D., University of Oregon, 1972 |
I, 3 |
89-90 |
|||
Moses M. NAGY |
Editorial |
I, 4 |
2 |
|||
Jacqueline LABRIOLLE (de) |
Claudel et les universités américaines (première partie) |
I, 4 |
4-33 |
|||
Alfred CISMARU |
Paul Quelaudel and Boris Vian |
I, 4 |
34-40 |
|||
Elsie M. WIEDNER |
Philosophies and Stagings: Notes on Three Productions of « La Quatrième Journée » of Paul Claudel’s Le Soulier de Satin |
I, 4 |
41-49 |
|||
Moses M. NAGY |
Conversations dans le Loir-et-Cher at Carré Thorigny |
I, 4 |
50-59 |
|||
|