Répertoire de la revue Claudel Studies

Navigation


Recherche par mots-clés

 

Auteurs  

Titre/Description  

No  

Année

Pages

Michel BRETHENOUX

« Modernité » de Claudel : lectures et mise en scène

IX, 2

4-17

Didier ALEXANDRE

« Le Pin », ou « l’énonciation arborescente d’un nouvel Art Poétique »

XXI, 2

4-20

Peter F. AINSWORTH

« L’Arche d’or dans la forêt » : lecture linguistique d’un poème de Connaissance de l’Est

VIII, 1

42-53

Emmanuelle KAËS

« L’action sourde et comme latérale » du clair-obscur de Rembrandt selon Claudel et Valéry : de la peinture à la poésie

XX, 1 & 2

72-86

Moses M. NAGY

« Journées claudéliennes de Brangues » 1986

XIII, 2

89-91

Jonathan GRIFFIN

« Introït », La Messe là-bas. A translation

I, 2

4-10

Michel BRETHENOUX

« Camille Claudel », film sorti à Paris le 7 décembre 1988 (Compte-rendu)

XV, 2

76-81

Jacqueline LABRIOLLE (de)

Zoel Saulnier et Eugene Roberto, Le Repos du Septième Jour, Sources et Orientations, Ottawa : Ed. de l’Université, Cahier Canadien Claudel 7, 1973

I, 5

80-81

Marie-Christine BASTIEN

Zaza et le respect des différences

XXII, 1 & 2

7-8

Moses M. NAGY

Zaza and Merleau-Ponty: their love and her death

XXII, 1 & 2

99-108

Moya LONGSTAFFE

Who’s afraid of Paul Claudel? Reflections on two translations of Partage de Midi: Susannah York and Wallace Fowlie

XX, 1 & 2

91-103

Moses M. NAGY

When the heart speaks of its reasons: Cinq Grandes Odes

XXI, 2

45-57

Nina TUCCI

Violaine, Mara, Aubaine: Shadow and coniunctio in Claudel’s L’Annonce faite à Marie

XVI, 1 & 2

94-104

Michael G. GILLETT

Violaine, a visage of Israel’s joy and suffering

XXI, 1

29-38

Anne-Marie GEOGHEGAN

Violaine and Ysé, the good and fallen angels of Claudel

XVII, 2

20-30

Rajmunda PLATA

Ville, signe théâtral de l’espace claudélien

XXVIII, 1 & 2

33-43

John S. MADDUX

Vers une autre ville. Révoltes et créations.  Actes des Rencontres claudéliennes de Brangues, 4-7 juillet 1979

IX, 1

70-71

Eric TOUYA DE MARENNE

Variations sur l’homo-duplex : Claudel et Baudelaire

XXVI, 1 & 2

7-41

Moses M. NAGY

Válogatás Paul Claudel müveiböl (In English: Selections from the Works of Paul Claudel), Budapest: Szent István Társulat, 1982, 1147 pages.

X, 1

70-71

Moses M. NAGY

Understanding French Poetry. Essays for a New Millenium, edit. by Stamos Metzidakis, « Garland Reference Library of the Humanities », vol. 1596, 1994

XXIII, 2

54-56

Paola D’ANGELO

Un Poëte au Japon : du « blanc » au silence où commence l’écoute

XVII, 1

15-30

Stéphane DOUARD

Un amour partagé

XXVIII, 1 & 2

63-75

Susan M. METZGER

Two points of view on the absurd: Camus and Claudel

XII, 1 & 2

83-87

Moses M. NAGY

Two experiences of spiritual pilgrimage: Israel and The Apocalypse

XXI, 1

4-15

Ann BUGLIANI

Two Connected Themes in Claudel’s Works: Eating and Kissing

I, 3

73-79

Moses M. NAGY

Translating Partage de Midi

III, 2

76-79

Edith COHEN

Translating L’Échange

I, 3

35-38

Eric TOUYA DE MARENNE

Three scuptures by Camille Claudel

XXVIII, 1 & 2

95-103

Mary MANCUSO

Three sculptures by Camille Claudel

XXVIII, 1 & 2

95-103

Thomas P. ADLER

Theatre looking at theatre: a self-image of the Post-World War II American drama

IX, 1

31-42

Michela MONTANTE

The woman in the plays of Luigi Pirandello and Paul Claudel

VII, 2

38-47

Moses M. NAGY

The unusual story of an enduring friendship: Simone de Beauvoir and Zaza Mabille (Lacoin)

XXII, 1 & 2

9-26

Moses M. NAGY

The unspeakable angels of Jean Giraudoux

XVII, 2

64-74

Moses M. NAGY

The Trilogy of Paul Claudel and the French Revolution

XVII, 1

3-14

Moses M. NAGY

The Trilogy of Claudel and the birth of postmodern society

XV, 1

10-16

Stuart E. BAKER

The transfiguration of a theme: Claudel’s Break of Noon and Pirandello’s The Rules of the Game

VII, 2

48-55

Waltraud BARTSCHT

The tragi-comedy of life in Deurrenmatt’s work

IX, 1

52-62

Moses M. NAGY

The theme of resurrection in Pirandello and Claudel

VII, 2

29-37

Ann BUGLIANI

The Theme of Love at First Sight in Claudel’s Theater

III, 1

23-29

Moses M. NAGY

The theatre of Camus: a stage for destiny

IX, 1

17-25