Navigation | |
Recherche par mots-clés |
| ||||||
Année |
Pages |
|||||
Delphine ZURFLUH |
Dominique Millet-Gérard, Claudel, la Beauté et l’Arrière-Beauté, Paris : Sedes, 2000 |
XXVII, 1 & 2 |
72-73 |
|||
Jacques J. ZÉPHIR |
La phallocratie de Paul Claudel selon Simone de Beauvoir : Mythe ou Réalité? |
VIII, 2 |
32-45 |
|||
Richard A. YORK |
Saint-John Perse, the diplomat |
XXIII, 1 |
19-29 |
|||
Sandra YANG |
Claudel and Milhaud: “Une collaboration bien plus importante…” |
XXVIII, 1 & 2 |
49-62 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Camille Claudel’s presence in the United States |
XIX, 1 & 2 |
57-63 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Reine-Marie Paris et Arnaud de la Chapelle, L’Œuvre de Camille Claudel,catalogue raisonné, Paris : Adam Biro, 1990 |
XVIII, 2 |
75-76 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Marie-Josèphe Guers, Paul Claudel, Vendôme : Actes Sud, 1987 |
XV, 2 |
98-99 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Pierre Brunel, Claudel et Shakespeare, Paris : Armand Colin, 1971 |
I, 2 |
69-71 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Claudel’s Theater Rediscovered in France ? (Why Not Here ?) |
III, 1 |
64-68 |
|||
Louise R. WITHERELL |
Claudel’s The Bear and the Moon on an American Stage (A Taped Discussion with Harold Watson) |
I, 5 |
23-40 |
|||
Carole J. WILSON-LAMBERT |
Centenaire de la conversion de Paul Claudel, Bulletin de la Société Paul Claudel, No. 106, 1987 |
XV, 2 |
95-97 |
|||
Carole J. WILSON-LAMBERT |
Tête d’Or: Catholic convert or anti-Christ? |
XIV, 1 & 2 |
37-41 |
|||
Kathryn E. WILDGEN |
Green, Gide and Claudel: mutual perceptions |
XIII, 1 |
56-62 |
|||
Elsie M. WIEDNER |
Série Paul Claudel 9. Structures du Soulier de satin, Paris : Revue des Lettres Modernes, 1972 |
I, 4 |
87-88 |
|||
Elsie M. WIEDNER |
Philosophies and Stagings: Notes on Three Productions of « La Quatrième Journée » of Paul Claudel’s Le Soulier de Satin |
I, 4 |
41-49 |
|||
Elsie M. WIEDNER |
Claudel’s Overreacher: Tête d’Or and Marlowe’s Tamburlaine Plays |
IV, 2 |
60-70 |
|||
Robert WHITE |
Claudel and the Bible: a Source for the Princesse of Tête d’Or |
VII, 1 |
68-77 |
|||
Marie-Joséphine WHITAKER |
Claudel et Rimbaud : une rencontre de jeunes |
XXV, 1 & 2 |
19-32 |
|||
Marie-Joséphine WHITAKER |
Albert Loranquin, Claudel et la terre, Paris : Editions Sang de la terre, 1987 |
XV, 2 |
99-100 |
|||
Marie-Joséphine WHITAKER |
Claudel and Poland |
XIV, 1 & 2 |
13-24 |
|||
Marie-Joséphine WHITAKER |
Les vingt partages de Partage de Midi |
III, 1 |
4-22 |
|||
Sherri Monique WERNE |
Le Chemin de la croix. A Translation |
II, 1 |
4-15 |
|||
Harold WATSON |
Nature for Claudel: sentiment or symbol? |
XII, 1 & 2 |
50-59 |
|||
Harold WATSON |
Plant and animal images in La Ville |
X, 1 |
39-46 |
|||
Harold WATSON |
Imagery and nature in La Ville |
X, 1 |
32-38 |
|||
Harold WATSON |
Actes des journées Claudel à Brangues : 23-24 juillet 1976 |
V, 1 |
73-74 |
|||
Harold WATSON |
Claudel’s The Bear and the Moon on an American Stage (A Taped Discussion) |
I, 5 |
23-40 |
|||
Harold A. WATERS |
Editorial |
I, 1 |
3 |
|||
Harold A. WATERS |
L’Amérique à travers le Journal de Claudel |
I, 2 |
22-35 |
|||
Sergio VILLANI |
Etienne Gilson : lecteur-critique de Claudel |
XXIV, 1 & 2 |
66-71 |
|||
Sergio VILLANI |
Paul Claudel : la lettre et l’être |
XXV, 1 & 2 |
75-82 |
|||
Sergio VILLANI |
L’Échange: Claudel’s first hymn to “Totality” |
XVIII, 1 |
74-77 |
|||
Nancy J. VICKERS |
Claudel’s delectation in Dante |
VIII, 1 |
28-41 |
|||
Fernand VIAL |
L’Esprit Créateur : Paul Claudel, vol. XIII, No. 1, Spring 1973 |
I, 4 |
89-90 |
|||
Fernand VIAL |
Cahiers Paul Claudel 10. Correspondance Paul Claudel-Jean-Louis Barrault, Paris : NRF, 1974 |
I, 5 |
82-83 |
|||
Fernand VIAL |
Cahiers Paul Claudel 9. Prague |
I, 2 |
68-69 |
|||
Alain VERCOLLIER |
La fonction des couleurs dans le théâtre de Claudel |
IV, 2 |
12-25 |
|||
Nina TUCCI |
Violaine, Mara, Aubaine: Shadow and coniunctio in Claudel’s L’Annonce faite à Marie |
XVI, 1 & 2 |
94-104 |
|||
Keith Owen TRIBBLE |
Early Russian criticism of Claudel: Annenski, Voloshin, Eikhenbaum |
XXIV, 1 & 2 |
51-65 |
|||
Eric TOUYA DE MARENNE |
Three scuptures by Camille Claudel |
XXVIII, 1 & 2 |
95-103 |
|||
|