Navigation | |
Recherche par mots-clés |
| ||||||
Année |
Pages |
|||||
Michel BRETHENOUX |
« Modernité » de Claudel : lectures et mise en scène |
IX, 2 |
4-17 |
|||
Didier ALEXANDRE |
« Le Pin », ou « l’énonciation arborescente d’un nouvel Art Poétique » |
XXI, 2 |
4-20 |
|||
Peter F. AINSWORTH |
« L’Arche d’or dans la forêt » : lecture linguistique d’un poème de Connaissance de l’Est |
VIII, 1 |
42-53 |
|||
Emmanuelle KAËS |
« L’action sourde et comme latérale » du clair-obscur de Rembrandt selon Claudel et Valéry : de la peinture à la poésie |
XX, 1 & 2 |
72-86 |
|||
Moses M. NAGY |
« Journées claudéliennes de Brangues » 1986 |
XIII, 2 |
89-91 |
|||
Jonathan GRIFFIN |
« Introït », La Messe là-bas. A translation |
I, 2 |
4-10 |
|||
Michel BRETHENOUX |
« Camille Claudel », film sorti à Paris le 7 décembre 1988 (Compte-rendu) |
XV, 2 |
76-81 |
|||
Jacqueline LABRIOLLE (de) |
Zoel Saulnier et Eugene Roberto, Le Repos du Septième Jour, Sources et Orientations, Ottawa : Ed. de l’Université, Cahier Canadien Claudel 7, 1973 |
I, 5 |
80-81 |
|||
Marie-Christine BASTIEN |
Zaza et le respect des différences |
XXII, 1 & 2 |
7-8 |
|||
Moses M. NAGY |
Zaza and Merleau-Ponty: their love and her death |
XXII, 1 & 2 |
99-108 |
|||
Moya LONGSTAFFE |
Who’s afraid of Paul Claudel? Reflections on two translations of Partage de Midi: Susannah York and Wallace Fowlie |
XX, 1 & 2 |
91-103 |
|||
Moses M. NAGY |
When the heart speaks of its reasons: Cinq Grandes Odes |
XXI, 2 |
45-57 |
|||
Nina TUCCI |
Violaine, Mara, Aubaine: Shadow and coniunctio in Claudel’s L’Annonce faite à Marie |
XVI, 1 & 2 |
94-104 |
|||
Michael G. GILLETT |
Violaine, a visage of Israel’s joy and suffering |
XXI, 1 |
29-38 |
|||
Anne-Marie GEOGHEGAN |
Violaine and Ysé, the good and fallen angels of Claudel |
XVII, 2 |
20-30 |
|||
Rajmunda PLATA |
Ville, signe théâtral de l’espace claudélien |
XXVIII, 1 & 2 |
33-43 |
|||
John S. MADDUX |
Vers une autre ville. Révoltes et créations. Actes des Rencontres claudéliennes de Brangues, 4-7 juillet 1979 |
IX, 1 |
70-71 |
|||
Eric TOUYA DE MARENNE |
Variations sur l’homo-duplex : Claudel et Baudelaire |
XXVI, 1 & 2 |
7-41 |
|||
Moses M. NAGY |
Válogatás Paul Claudel müveiböl (In English: Selections from the Works of Paul Claudel), Budapest: Szent István Társulat, 1982, 1147 pages. |
X, 1 |
70-71 |
|||
Moses M. NAGY |
Understanding French Poetry. Essays for a New Millenium, edit. by Stamos Metzidakis, « Garland Reference Library of the Humanities », vol. 1596, 1994 |
XXIII, 2 |
54-56 |
|||
Paola D’ANGELO |
Un Poëte au Japon : du « blanc » au silence où commence l’écoute |
XVII, 1 |
15-30 |
|||
Stéphane DOUARD |
Un amour partagé |
XXVIII, 1 & 2 |
63-75 |
|||
Susan M. METZGER |
Two points of view on the absurd: Camus and Claudel |
XII, 1 & 2 |
83-87 |
|||
Moses M. NAGY |
Two experiences of spiritual pilgrimage: Israel and The Apocalypse |
XXI, 1 |
4-15 |
|||
Ann BUGLIANI |
Two Connected Themes in Claudel’s Works: Eating and Kissing |
I, 3 |
73-79 |
|||
Moses M. NAGY |
Translating Partage de Midi |
III, 2 |
76-79 |
|||
Edith COHEN |
Translating L’Échange |
I, 3 |
35-38 |
|||
Eric TOUYA DE MARENNE |
Three scuptures by Camille Claudel |
XXVIII, 1 & 2 |
95-103 |
|||
Mary MANCUSO |
Three sculptures by Camille Claudel |
XXVIII, 1 & 2 |
95-103 |
|||
Thomas P. ADLER |
Theatre looking at theatre: a self-image of the Post-World War II American drama |
IX, 1 |
31-42 |
|||
Michela MONTANTE |
The woman in the plays of Luigi Pirandello and Paul Claudel |
VII, 2 |
38-47 |
|||
Moses M. NAGY |
The unusual story of an enduring friendship: Simone de Beauvoir and Zaza Mabille (Lacoin) |
XXII, 1 & 2 |
9-26 |
|||
Moses M. NAGY |
The unspeakable angels of Jean Giraudoux |
XVII, 2 |
64-74 |
|||
Moses M. NAGY |
The Trilogy of Paul Claudel and the French Revolution |
XVII, 1 |
3-14 |
|||
Moses M. NAGY |
The Trilogy of Claudel and the birth of postmodern society |
XV, 1 |
10-16 |
|||
Stuart E. BAKER |
The transfiguration of a theme: Claudel’s Break of Noon and Pirandello’s The Rules of the Game |
VII, 2 |
48-55 |
|||
Waltraud BARTSCHT |
The tragi-comedy of life in Deurrenmatt’s work |
IX, 1 |
52-62 |
|||
Moses M. NAGY |
The theme of resurrection in Pirandello and Claudel |
VII, 2 |
29-37 |
|||
Ann BUGLIANI |
The Theme of Love at First Sight in Claudel’s Theater |
III, 1 |
23-29 |
|||
Moses M. NAGY |
The theatre of Camus: a stage for destiny |
IX, 1 |
17-25 |
|||
|